Сколько сегодня стоит bugatti veyron в рублях

Why are Bugatti cars so expensive?

A Bugatti is undoubtedly one of the finest vehicles in the world, with exquisite looks, state-of-the-art technology and almost unbeatable statistics. The brand’s cars might cost, at the bare minimum, more than a million dollars apiece, but a large chunk of that price tag is spent on its premium quality components. 

The engine of any car usually comes at a relatively high cost but a Bugatti’s engine is something else. A W16 engine in the Bugatti Veyron is powered by four turbochargers, which are each rumoured to cost $6,400. The labour to fit the turbochargers costs around $9000, while the pair of air coolers connected to the chargers cost $9000 each, with a labour cost of $2000 per cooler. In total, combined with the other elements, it costs in the region of $42,000 to replace the fuel tank alone.

The premium quality – and matching price tag – are also recognisable in the other features of the car. A Bugatti costs upwards of $50,000 a year in maintenance costs, with a new set of tyres costing around $38,000 and $50,000 for the wheels. Bugatti recommends changing the fluids each year for optimum performance, which costs $25,000 each time. When you add all of the figures up, combined with the costs of the carbon fibre body and top-of-the-range features, it’s easy to see how the price mounts up for a Bugatti. 

But its extravagant price positions the Bugatti as an absolutely incredible vehicle, with its record-breaking speeds and stylish interiors. The care and craftsmanship that goes into each vehicle is incomparable to others on the market, even down to the leather used inside each supercar. Bugatti gets its leather from cows that are specifically raised at altitudes high enough to prevent insects like mosquitoes tarnishing their hides – that’s the level of attention to detail the brand requires. 

Where Bugatti comes from

Bugatti was founded in 1909 in the city of Molsheim, Alsace, by Italian industrial designer Ettore Bugatti. The brand was known for its stylish and technical cars, as well as its many race victories. The original brand existed until 1963, before it fell into financial difficulties. In 1987 the brand was revived and released a range of exclusive sports cars, including the EB110, which positioned Bugatti at the forefront of the supercar industry once again. 

In 1998, the Volkswagen Group bought the rights to the Bugatti brand and relaunched it, once again based back in its original home of Molsheim. Since 1998, it’s gone from strength to strength, maintaining its status as a hyper-luxury brand with a striking series of supercars. It released a range of concept cars between 1998 and 2000, before showing the world its first production model, the Veyron 16.4, which was sold to the first customer in 2005. With its combined German, French, Italian and Spanish roots, it’s clear that Bugatti is, as brand strategist Susanna Nicoletti says, “a global brand, not a French one”.

Bugatti Chiron Noire

3,25 миллиона долларов

Дабы извлечь дополнительную выгоду из построенного в единственном экземпляре и уже проданного гиперкара La Voiture Noire, компания Bugatti анонсировала выпуск спецверсии модели Chiron под названием Noire. Начальная стоимость – 3 250 000 долларов (примерно 234 000 000 рублей). Заказать особое издание, ограниченное тиражом в 20 машин, можно в двух исполнениях – Chiron Noire Sport и Chiron Noire Elegance. Первый, соответственно, с акцентом на спорт, а второй – на роскошь и комфорт.

Оба варианта получат черный (матовый для Sport и отполированный до блеска для Elegance) углепластиковый кузов с новой интерпретацией фирменной радиаторной решетки Bugatti в форме подковы. Эмблема фирмы на ней выполнена из серебра и покрыта черной эмалью. Внутри купе отделано в тон экстерьеру. Среди изобилия черной кожи и углепластика можно встретить несколько логотипов спецверсии и посаженную на четыре заклепки карбоновую пластину с порядковым номером машины в лимитированном издании.

  • Двигатель: 8-литровый W16 с четырьмя турбонагнетателями
  • Мощность: 1500 л.с. при 6700 об/мин
  • Крутящий момент: 1600 Нм при 2000-6000 об/мин
  • Разгон до 100 км/ч: 2,4 с
  • Разгон до 200 км/ч: 6,5 с
  • Разгон до 300 км/ч: 13,6 с
  • Разгон до 400 км/ч: 32,6 с
  • Максимальная скорость: 420 км/ч (ограничена)

Baby Bugatti II

32 400 – 63 000 долларов

Чтобы воспитывать будущих фанатов сызмальства, компания выпустила детский автомобиль Baby Bugatti II на электротяге. Разработанная британской The Little Car Company модель представляет собой копию Bugatti Type 35 размером в три четверти от настоящей машины.

Это достаточно точная в деталях производная гоночной модели 1924 года на легкосплавных восьмиспицевых колесах, с алюминиевой приборной панелью и деревянным рулем с четырьмя спицами. Превосходящий по размерам обычные детские автомобили Baby Bugatti II можно заказать в фирменном синем цвете с черным салоном, либо в другом колере с кузовом из углеродного волокна или алюминия, изготовленным вручную. Тираж игрушки составляет около 500 штук, а цена варьируется от 32 400 до 63 000 долларов (примерно 2 332 800 – 4 536 000 рублей).

  • Двигатель: электрический
  • Мощность: 1,3 – 13 л.с.
  • Максимальная скорость: 45 км/ч (ограничена)
Добавить комментарий
Adblock
detector