Mercedes-amg c 63 s coupe 2016
Содержание
Interior, Comfort, and Cargo
Black faux-leather/microfiber upholstery is standard in the regular-strength C63, while the S models have leather seats. Both versions get a choice of wood and aluminum interior accents. We’re big fans of the available AMG Performance seats, which have a ventilation feature. Although you can load up on technology in the cockpit, this is an elegant car at heart, and both the materials and the ambience are in keeping with the high asking price. The C63 sedan has a 12.6-cubic-foot trunk, while the coupe has a smaller 10.5-cubic-foot cargo hold. Both have a 40/20/40-split folding rear seat. The C63 cabriolet has a standard power-operated soft top (available in three colors) and offers 8.8 cubic feet of cargo space when the top is up. Its rear seats fold in a 50/50 split.
View Photos
Mercedes-AMG
Warranty and Maintenance Coverage
Mercedes-AMG’s warranty is nothing special for this price range. Instead of complimentary scheduled maintenance, there are prepaid maintenance plans available at extra cost when you purchase your C63.
- Limited warranty covers 4 years or 50,000 miles
- Powertrain warranty covers 4 years or 50,000 miles
- No complimentary scheduled maintenance
Specifications
Specifications
2019 Mercedes-AMG C63S sedan
VEHICLE TYPEfront-engine, rear-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan
PRICE AS TESTED$97,630 (base price: $75,595)
ENGINE TYPEtwin-turbocharged and intercooled DOHC 32-valve V-8, aluminum block and heads, direct fuel injection
Displacement243 cu in, 3982 ccPower503 hp @ 6250 rpmTorque516 lb-ft @ 2000 rpm
TRANSMISSION9-speed automatic with manual shifting mode
CHASSISSuspension (F/R): multilink/multilinkBrakes (F/R): 15.8-in vented, cross-drilled carbon-ceramic disc/14.2-in vented, cross-drilled, grooved discTires: Michelin Pilot Supersport, F: 245/35ZR-19 93Y MO1 R: 265/35ZR-19 98Y MO1
DIMENSIONS
Wheelbase: 111.8 in
Length: 187.3 in
Width: 72.4 in Height: 56.1 in
Passenger volume: 92 cu ft
Trunk volume: 13 cu ft
Curb weight: 3987 lb
C/DTEST RESULTS
Zero to 60 mph: 3.7 sec
Zero to 100 mph: 8.1 sec
Zero to 130 mph: 13.5 sec
Zero to 150 mph: 18.7 sec Zero to 170 mph: 27.1 sec Rolling start, 5–60 mph: 4.4 sec
Top gear, 30–50 mph: 2.6 sec
Top gear, 50–70 mph: 2.7 sec
Standing ¼-mile: 11.9 sec @ 122 mph
Top speed (governor limited, mfr’s claim): 180 mph
Braking, 70–0 mph: 157 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 1.02 g
C/DFUEL ECONOMYObserved: 15 mpgEPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 21/18/27 mpg
Infotainment and Connectivity
The standard setup in the 2020 Mercedes-AMG features a 10.3-inch infotainment interface with Android Auto and Apple CarPlay integration and two USB ports. A 12.3-inch digital instrument cluster is standard, as is a Burmester surround-sound audio system is also standard, and a six-month trial for SiriusXM satellite radio. Options include factory navigation and a head-up display. You might also want to consider the optional AMG Drive Unit, which provides quick-access buttons on the steering wheel to adjust the car’s many drivetrain and chassis settings. Another option is AMG Track Pace, which lets you store performance data from your vehicle in the infotainment interface when you’re driving on a road course.
Интерьер
Салон автомобиля от обычного C-Класса практически не отличается, основное отличие – это шильдики «AMG» по всему автомобилю. Интерьер обшит кожей, несмотря на то что это спортивный автомобиль он комфортный, климат-контроль, электрические регулировки кресел во многих направлениях и так далее.
Мульти руль, за которым находится приборная панель со спидометром и тахометром между которыми расположен бортовой компьютер, на котором может отображаться то же самое что отображается на дисплее мультимедийной системы. Минус интерьера – это дисплей мультимедийной системы, сам дисплей и сама мультимедиа хорошая, но дисплей установлен так что складывается впечатление что это планшет, который установил владелец модели.
Здесь хороший багажник, который имеет объем в 400 литров, что опять же говорит о том, что модель можно использовать в качестве основного автомобиля.
Safety and Driver-Assistance Features
The AMG version of the C-class hasn’t been tested by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) or the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), although the regular Benz-branded C-class managed to snag a Top Safety Pick+ award from IIHS. Every C63 comes equipped with basic safety features such as a forward-collision system and blind-spot monitoring. Additional driver-assistance aids are available, including Level 2 semi-autonomous features such as adaptive cruise control with automatic resume capability in stop-and-go traffic and lane-change assist (which can steer into the next lane for you). These items are part of the Driver Assistance package, which must be purchased in combination with the Multimedia package. Key safety features include:
- Standard forward-collision system with automated braking
- Standard blind-spot monitoring, available blind-spot assist
- Available adaptive cruise control with semi-autonomous driving mode
Engine, Transmission, and Performance
The 2021 Mercedes-AMG C63 and C63 S have a hand-built, twin-turbo 4.0-liter V-8 engine. In the C63, it makes 469 horsepower and 479 lb-ft of torque. The C63 S ups the performance ante with 503 horsepower and 516 lb-ft. Both engines use a nine-speed automatic with rear-wheel drive. Top speed is electronically limited to 155 mph on the regular C63 and 180 mph on the S. In our testing, the C63 S went from zero to 60 mph in 3.7 seconds and ripped through the quarter-mile in 11.9 seconds at 122 mph; we haven’t tested a C63. In Lightning Lap 2019, a C63 S coupe turned in a 2:57.1 lap, which puts it right behind the discontinued Cadillac CTS-V on our all-time list. All C63s come standard with an electronically controlled limited-slip rear differential and an AMG Ride Control suspension with adaptive dampers. Dynamic engine mounts are included on C63 S variants. Handling is excellent. Equipped with summer tires, the C63 S managed 1.02 g’s of lateral acceleration on our skidpad and braked from 70 mph to a stop in just 157 feet. This capability comes at the price of comfort, as the ride is harsh over rough pavement.
View Photos
Mercedes-AMG
Технические характеристики
Тип | Объем | Мощность | Крутящий момент | Разгон | Максимальная скорость | Количество цилиндров |
---|---|---|---|---|---|---|
Бензин | 4.0 л | 476 л.с. | 650 H*m | 4,1 сек. | 250 км/ч | V8 |
Бензин | 4.0 л | 510 л.с. | 700 H*m | 4 сек. | 250 км/ч | V8 |
Подробнее
Модель имеет два мотора в линейке, первый это обычная версия, а второй предназначен для версии S.
Базовый мотор Mercedes-Benz C63 AMG 2019-2020 – это 4-х литровый двигатель с 8-ю цилиндрами и V-образным распределением. Также присутствует турбонаддув, который позволяет добиться 476-ти лошадиных сил и 4-х секунд до ста. Максимальная скорость ограничена электроникой на отметке в 250 км/ч. При этом, если вы хотите ездить спокойно, то есть использовать авто каждый день, то вам понадобится всего лишь 12 литров топлива.
Версия S имеет более мощный двигатель, он точно такой же, в нем все также 2 турбины, но мощность увеличилась 510-ти лошадей. Динамика тоже стала лучше, но это практически незаметно – 3,9 секунды до ста. Расход при этом остался прежним.
Агрегаты работают в паре с 7-ступенчатой автоматической коробкой передач. Подвеска здесь полностью независимая, она жесткая, что позволяет модели прекрасно управляться, и отлично проходить повороты.
Overview
The number of high-performance SUVs is growing every year, but if you’re on the market for a compact car that can blow away almost everything else on the road look no further than the 2021 Mercedes-AMG C63. It’s based on the Mercedes-Benz C-class, but has a twin-turbocharged V-8 engine making 469 horsepower in the C63 and 503 hp in the C63 S. The C63 also has a sportier suspension tune (you’ll notice a harsher ride) and some exterior differences compared to the regular C-class that add some aggression to its appearance. It’s available as a sedan, a coupe, or a convertible, and it goes like it’s got a Saturn V booster rocket strapped to its roof. Plus, it has a legitimately luxurious interior and plenty of up-to-the-minute technology, so you’re not trading anything away in return for the performance. The 2021 C63 also earned a spot on our Editors’ Choice list.
Дизайн
Автомобиль очень сильно не отличается от обычной модели и люди, не разбирающие в автомобилях не смогут быстро заметить разницу и отличить. Морда получила длинный рельефный капот, красивую светодиодную крупную оптику с агрессивной формой. На бампере присутствует огромная решетка радиатора с хромированной перемычкой и огромным логотипом бренда. В нижней части присутствуют огромные воздухозаборники, которые прекрасно охлаждают переднюю тормозную систему.
Боковая часть может быть разной, так как модель продается в разных кузовах, из-за этого меняется размер. Мы заберем купе, так как оно похоже сбоку с седаном и кабриолетом. Боковая часть имеет раздутые колесные арки, со скошенностью. Перед передней аркой присутствует шильдик «V8 BITURBO». Присутствуют красиво оформленные аэродинамические линии, как в верхней части, так и в нижней части кузова. Зеркала заднего вида выполнены в стиле спортивных автомобилей, то есть, установлены на ножку и имеют аэродинамическую форму.
Задняя часть автомобиля порадует узкой светодиодной оптикой, а на крышке багажного отделения присутствует карбоновый спойлер, который отлично работает на аэродинамику. Задний массивный бампер имеет небольшие решетки воздуховода от задних тормозов. Также там присутствует карбоновый диффузор, в который элегантно вставлены 4 патрубка системы выпуска в форме ромба. В общем, классная «задница».
Размеры купе:
- длина – 4750 мм;
- ширина – 1877 мм;
- высота – 1400 мм;
- колесная база – 2840 мм.
Pricing and Which One to Buy
While you might prefer the style of the coupe or convertible, our money would go to the sedan. It’s lighter than the coupe, easier for rear-seat passengers to get in and out of, plus we like the understated appeal of a fast four-door. It’s hard not to want the more potent C63 S model, but the performance differences are slight. Only the S offers the nine-step AMG Traction Control system, but we found it too intrusive in the C63 coupe that we drove in Lightning Lap 2019, so it’s not a must-have. Instead, we’d get the standard C63 sedan and add the Exterior Lighting package to get adaptive LED headlights and pop for the AMG Performance front seats, because they are exceptionally supportive.